Pop-up Experience WONDR

Een impressie van pop-upmuseum WONDR op hun eigen Instagram feed: een vrolijke en kleurige speeltuin voor instagrammers. Foto: afbeelding van de Instagram feed van WONDR.
Foto: afbeelding van de Instagram feed van WONDR.

WONDR Amsterdam is de eerste interactieve pop-up experience van Nederland. Een tijdelijk ‘museum’ van 6 maanden gericht op millenials. Het is een plaats waar je volgens de organisatoren de coolste Instagramfoto’s kunt maken. WONDR Amsterdam is 1200m² groot met vijftien interactieve installatieruimtes. Iedere ruimte is weer een beleving op zich, waarvoor samengewerkt is met jonge Nederlandse kunstenaars.

‘De bedoeling van deze experience is dat je van 2D naar 3D gaat, dat je mee kan doen met het plaatje zelf en dat je je mengt in het schilderij.‘ (oprichter Sara Mendes)

We see wonder as the secret ingredient to happiness — an endless source of inspiration, imagination and pure joy. WONDR is a place that invokes this feeling — a dazzling adventure where you’re invited to play, share and explore. Together with some of our favourite artists, designers and makers, we set out on a journey to create a confetti-sprinkled world of color and sensation that’s unlike anywhere else. A unique immersive experience designed to engage all of your senses in unexpected ways.

Get lost in an otherworldly jungle. Dive into a sea of pink marshmallows. Dance under a glittering sky. Write on the walls. Sing your heart out. Blend into artworks and experience what dreams are made of. Welcome to WONDR. You won’t believe your eyes.

Hoewel bezoekers van alle leeftijden welkom zijn, is WondR gericht social media liefhebbers tussen de 16 en 35 jaar. Hoewel de 15 ruimtes stuk voor stuk super Instagrammable zijn is het doel van het WONDR Amsterdam juist ook om even offline te zijn. Om te spelen, te beleven, een leuke tijd met vrienden te hebben en even de buitenwereld te vergeten. In iedere ruimte zijn speciale camera’s geplaatst die foto’s van bezoekers maken. Je hoeft dus niet honderden eigen foto’s perfect te timen, je ontvangt jouw foto’s na je bezoek gewoon via de e-mail.

Vragen om met jongeren te bespreken:

  • WONDR stelt: ‘We see wonder as the secret ingredient to happiness.’ Wat vind je van deze overtuiging?
  • Zou je WONDR een museum kunnen noemen?
https://www.instagram.com/p/B2WG4RvICoG/?utm_source=ig_web_options_share_sheet

1 Response

Geef een antwoord