Moschino Barbie

Kijken: Zo ziet de Moschino x H&M designercollectie er uit

Deze maanden hangt de Moschino kleding in de H&M winkels. Jeremy Scott creatief directeur van Moschino stelt: ‘De kledinglijn is een groot feest. Het toont popcultuur creativiteit, heel veel fun en de energie van mensen.’ Maar er is meer.  Er is nu ook een heuse Moschino Barbie op de markt gekomen. 

De Moschino Barbie wordt voor het eerst door een jongetje aangeprezen in nieuwe ‘fauxmercial’ van Barbie. Mattel wordt overspoeld met een golf aan lofbetuigingen. Veel mensen zijn enthousiast over de gendernorm-brekende boodschap. De speelgoedfabrikant heeft in een verklaring te kennen gegeven, dat het hier om een ‘fauxmercial’ gaat. Ze hebben de reclame wel gemaakt, maar het is de creative director van Moschino, Jeremy Scott, die het creatieve brein is achter het veelbesproken filmpje.

Vragen om met jongeren te bespreken:

  • Wat is het image of de boodschap die de kledinglijn Moschino wil uitdragen volgens jou?
  • Wil jij via je kleding een statement maken? Zo ja, wat wil je zeggen tegen de wereld?

Bron: Frank.news

Share

Geef een reactie