Fotografen-duo Julia SH en Nic Sadler komen naar buiten met een verrassende fotoserie. In Fresh Meat wordt kritisch gekeken naar de hoge normen voor stijl en schoonheid in de mode -en reclamemarkt. Met de tentoonstelling zetten de fotografen de kijkers aan het denken over de huidige schoonheidsnormen.
Nic Sadler sprak met Metro: ‘Fresh Meat is een provocerende maar toepasselijke naam. Het omvat de huidige fetisjsering van de jeugd en van oppervlakkige schoonheid, die beide een houdbaarheidsdatum hebben.’ We hopen dat de cultuur in de nabije toekomst een bredere definitie van schoonheid gaat omarmen.’

‘Our goal is to create dramatic images that force the viewer to re-evaluate the concept of beauty and challenge the prevailing aesthetic.’
Vragen om met jongeren en jongvolwassenen te bespreken:
- Bekijk de foto’s, waarom zouden de fotografen de modellen als vlees hebben ingepakt met plastic folie over het gezicht?
- Wat bedoeld de fotograaf denk jij met ‘de huidige fetisjsering van de jeugd’?
- Hebben we volgens jou in onze cultuur inderdaad een te eenzijdig beeld van schoonheid?
Bron: Metronieuws.nl/ Foto’s: shsadler.com/fresh-meat
150 Responses