Opnieuw geboren worden met de Samsung Galaxy

Switchen is opnieuw geboren worden. De volgeling van de Samsung Galaxy wordt dan ook gedoopt om het nieuwe begin te markeren. Het reclamespotje van de nieuwe Samsung Galaxy zit vol knipoogjes naar het geloof.

‘Cheil Amsterdam heeft de nieuwe campagne gelanceerd voor Samsung, getiteld ‘Switch to Galaxy’. In deze campagne laat het creatieve bureau zien dat switchen naar de Galaxy S8/Note8 makkelijker is dan gedacht.
Smartphones zijn niet meer uit onze handen weg te denken; we organiseren er ons leven mee. Van de ene smartphone overstappen naar de andere lijkt dan ook een hele stap. De switch naar de Samsung Galaxy S8 is daarentegen veel sneller en makkelijker te realiseren dan men denkt. Het Cheil-concept is vanuit dit gedachtegoed ontstaan en laat met het ‘Switch to Galaxy Resort’ zien dat nieuwe gebruikers alleen nog even zullen moeten wennen aan die gigantische wereld die er voor hen open gaat. De film, geregisseerd door Arne Toonen van Halal, is vanaf deze week te zien op televisie en online.’ (Bron: MarketingTribune)

‘De eerste stap is de grootste, dat weet elke switcher. Maar je krijgt er zoveel voor terug. Ontdek het zelf: switchen is een overwinning op jezelf!’

Vragen om met jongeren te bespreken:

  • Bekijk de reclamespot twee keer. Hoeveel vergelijkingen met geloven / de kerk zie je?
  • Er wordt veel beloofd in deze reclame, maakt de telefoon deze dingen allemaal waar denk je?
  • Nieuwe gebruikers van de Galaxy moeten alleen nog wennen aan die gigantische wereld die er voor hen opengaat. Zou dit in de wereld van het geloof ook zo kunnen werken?
Bron: MarketingTribune
Share

Geef een reactie