Goudzoekers in YouTube land

YouTube is in sneltreinvaart uitgegroeid tot één van de machtigste online platforms ter wereld. De meest succesvolle Nederlandse YouTuber, Kwebbelkop, heeft bijna zeven miljoen abonnees op zijn YouTube-kanaal die dagelijks massaal bekijken hoe hij games speelt of vlogt over zijn persoonlijk leven. Zijn succes is enorm.

Dagelijks beginnen hordes jongeren een eigen kanaal in de hoop zoveel mogelijk views te scoren en geld te verdienen. Een ware goudkoorts die ervoor zorgt dat deze content creators voortdurend de grenzen opzoeken. Een kijkje in de wereld van de YouTubers, de marketeers en managers.

VPRO Tegenlicht: 'Goudzoekers in Youtubeland'

Jongeren beginnen, dromend van miljoenen views en euros, massaal eigen YouTube kanalen. Vervolgens is het algoritme keihard: niet uploaden blijkt geen optie. Zondag in VPRO Tegenlicht 'Goudzoekers in YouTubeland', om 21.05u op NPO 2.

Geplaatst door VPRO op vrijdag 20 oktober 2017

Vragen om als jongerenwerkers, ouders en docenten te bespreken:

  • Bekijk met elkaar de documentaire van de VPRO. Welke vragen roept het onderwerp bij je op?
  • Welke vloggers ken je die bezig zijn met geloof, zingeving of spiritualiteit?
  • Passen deze thema’s bij het You Tube verdienmodel?
  • Zouden religieuze instellingen jonge influencers meer moeten inzetten?
Bron: VPRO Tegenlicht

 

Share

Geef een reactie