F’ck money, make memories!

Millennials hebben bijna allemaal een bucketlist. Reizen en avonturen beleven is veel belangrijker vinden dan geld verdienen en sparen. Bij meer dan de helft van de jongeren met een bucketlist staat een avontuurlijke trip naar een ver land bovenaan de lijst. Goededoelenloterij Raffld liet onder ruim duizend jongeren door Ruigrok NetPanel een onderzoek uitvoeren.

‘Vul jij je zakken, of je leven?’ (Raffld)

Het onderzoek wijst uit dat ervaringen er bij deze generatie meer toe doen dan geld. Zes op de tien jongeren tussen de 22 en 36 jaar verkiest een mooie ervaring boven een goed gevulde bankrekening. Jongeren vieren het leven liever in het hier en nu. 41 procent van de millennials vindt dan ook dat hun generatie meer uit het leven haalt dan hun ouders. 37 procent van de ondervraagde jongeren vindt het veel belangrijker om nu van het leven te genieten, dan ’te sparen voor later’.

‘F’ck money, make memories!’

‘Raffld helpt je fantastische momenten met vrienden beleven door je de gaafste trips en experiences te laten winnen. Mooie herinneringen zijn immers meer waard dan een vette bankrekening! Raffld verloot elke week een epische trip voor vier personen. En het mooie aan Raffld is dat je niet alleen voor jezelf speelt: de helft van de kosten van je lot gaan naar een goed doel van jouw keuze. Win-win!’

Als je jongeren vraagt wat er bovenaan hun bucketlist staat, dan krijg je naast ’een verre reis maken’, antwoorden als ’uit een vliegtuig springen’, ’Ajax de Champions League zien winnen’, ’bungeejumpen’ en ’met dolfijnen zwemmen’. ‘De onderzoeksresultaten sluiten aan bij een trend die we al even zien’, zegt Peter-Paul de Goeij, directeur van Raffld. ‘Jongeren geven steeds minder om geld. Zij vormen ten slotte de generatie die gekomen is met een term als YOLO.’

Een opvallende uitkomst van het onderzoek: millennials (65 procent) willen graag iets bijdragen aan het verbeteren van de wereld. Raffld speelt daarop in door loterijdeelnemers ervaringen te laten winnen in plaats van geld. De helft van de inleg gaat naar een goed doel, die de lotenkoper zelf mag kiezen.

Vragen om met jongeren te bespreken:

  • Reageer eens op de vraag: ‘Vul jij je zakken, of je leven?’
  • Wat staat er allemaal op jouw bucketlist?
  • Wat vind je van het concept van Raffld? 
Bron: Raffld.nl & MetroNieuws.nl
Share

Geef een reactie