De generieke millenial?

Dissolve specialiseert zich als bedrijf in het maken van Stockfoto’s en video’s. Ze maakten een video over de generieke millenial. Één voor één passeren alle clichés de revue. Alles wat de millenial definieert wordt haarfijn in de video uitgelegd: zoals ons eindeloze gebruik van hashtags en emoji’s.

De zoektocht naar het uniek zijn, komt in beeld via dansjes, de VR-bril en twintigers met roze geverfde haren. Dissolve heeft de millenial als geen ander door en laat dit graag aan zijn klanten weten. De millenial zit uiteraard full-time op sociale media en is daarom ook makkelijk via deze media te bereiken. Hier spelen bedrijven en reclame-makers vervolgens op in. De video is naast een dikke knipoog ook confronterend omdat het laat zien hoe makkelijk het is om mensen van Generatie Y in een ‘vakje’ te stoppen.

Vragen om met ouders, jongerenwerkers, jeugdleiders te bespreken:

  • Welk cliché herken je (niet)?
  • Waar loop jij tegenaan als je denkt aan werken met de millenials?
  • Zie jij kansen kijkend naar de waarden die er voor de millenial toe doen? 
Share

Geef een reactie